Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας

 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
 
 



Δελτίο Τύπου                                             07/01/2011

Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, ύστερα από συνάντηση με αντιπροσωπεία αδιόριστων εκπαιδευτικών

«Όλες οι προσλήψεις γίνονται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων, βάσει του αριθμού του μαθητικού δυναμικού και των προγραμμάτων σπουδών»

«Οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών δεν ανατρέπονται. Οι μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι έχουν τις ίδιες εργασιακές σχέσεις» 

Σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας έγινε μια εισβολή. Υπήρξαν βία και ζημιές στην περιουσία του ελληνικού λαού, που έγινε με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Υπήρξε εισβολή από μια ομάδα εκπαιδευτικών, ορισμένοι από τους οποίους είναι αδιόριστοι και ορισμένοι διορισμένοι, που όπως λένε τους συμπαραστέκονται. Να τονίσω ότι τους έχω δει επανειλημμένα -  όπως και οι ίδιοι παραδέχονται – όπως έχω δει και αρκετές άλλες κατηγορίες εκπαιδευτικών και έχω συζητήσει μαζί τους.  

Τα Υπουργεία έχουν δουλειά, όπως γνωρίζετε, και σήμερα υπήρχαν στο Υπουργείο Παιδείας προγραμματισμένα ραντεβού και συσκέψεις. Δεν γίνεται να παραβιάζεται το πρόγραμμα ενός Υπουργείου, επειδή κάποιοι έτσι το θέλουν «εδώ και τώρα» και μάλιστα να προκαλείται ζημιά και να ασκείται βία. Προτείναμε με την κυρία Διαμαντοπούλου να δουν το Γενικό Γραμματέα, Βασίλη Κουλαϊδή, επειδή ήμασταν και οι δύο σε συνεχείς συσκέψεις. Δεν δέχθηκαν. Προς αποφυγή  του να οξυνθεί το κλίμα δέχτηκα να τους ξαναδώ, να ξανακούσω όσα άκουσα και δεσμεύτηκα ότι το Υπουργείο  θα προχωρήσει σε προσλήψεις σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων, που προσδιορίζονται από δύο παράγοντες: τον αριθμό του μαθητικού δυναμικού και τα προγράμματα σπουδών.

Όλες οι προσλήψεις θα γίνουν διαφανώς και αξιοκρατικά. Οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών δεν ανατρέπονται. Οι μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι έχουν τις ίδιες εργασιακές σχέσεις. 

Το Υπουργείο Παιδείας, για κάθε νόμο που περνά, για κάθε αλλαγή, για κάθε προγραμματισμό, κάνει κάθε φορά λεπτομερή διαβούλευση, με τους φορείς,  τα κόμματα και τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών - εν προκειμένω ΟΛΜΕ και ΔΟΕ - και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Το Υπουργείο ενημερώνει τους συλλόγους τους για όλα.

Να σας θυμίσω ότι ήμασταν ένα από τα λίγα Υπουργεία που κάναμε τρεις χιλιάδες διορισμούς, όσους διορισμούς μας επέτρεπε η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Προχωρήσαμε επίσης σε διορισμούς αναπληρωτών, που -  επαναλαμβάνω – έχουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα. Και  να θυμίσω ότι με το νόμο που περάσαμε περιορίζεται πάρα πολύ η ωρομίσθια, που είναι πλέον κάτω από πέντε διδακτικές ώρες. Για περισσότερες ώρες προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.

Δεν ευσταθούν όσα λέγονται για ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Αυτό που ισχύει είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας, με δεδομένη τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, αλλάζει τα σχολεία και θα κάνει τις προσλήψεις εκείνες που είναι αναγκαίες. Μπορούμε να αλλάξουμε το σχολείο αλλάζοντας νοοτροπία, φιλοσοφία και κυρίως βασιζόμενοι στην ποιότητα και το μεράκι του Έλληνα εκπαιδευτικού που είναι μεγάλο. Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, ούτε ασκεί βία, ούτε σπάει πόρτες Υπουργείων, είτε είναι διορισμένος είτε είναι αδιόριστος. Ο προγραμματισμός για τους διορισμούς γίνεται πάνω σε πραγματικές ανάγκες, δεν γίνεται στο κενό. 

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Διαμαρτυρία, κατοίκων του Διστόμου, έξω από τη γερμανική πρεσβεία

περισσότερα:
http://www.e-typos.com/content.aspx?cid=17149&catid=7

Κάθε δεκαετία έχει δικές της προκλήσεις και κανόνες υγιεινής

Τι πρέπει να τρώει και πώς πρέπει να ασκείται κανείς από τα 20 ως τα 60

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011
    
ΛΟΝΔΙΝΟ Υγιείς και δραστήριοι σε κάθε ηλικία; Ναι, μπορούμε να φροντίσουμε τον εαυτό μας έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις σε κάθε δεκαετία της ζωής μας, αν ακολουθήσουμε απλές συμβουλές.

Στα 20
Διατροφή: Οι αυξημένες ανάγκες του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του σκελετού απαιτούν τις απαραίτητες βιταμίνες Α και D. Προτιμάτε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, με λίγα λιπαρά.
Ασκηση: Το τζόγκινγκ είναι ιδανικό για αυτή την ηλικία. Αρκούν 30 λεπτά δύο-τρεις φορές την εβδομάδα.
Υγεία: Εξέταση αίματος μία φορά τον χρόνο είναι η ιδανική πρόληψη.

Στα 30
Διατροφή: Σε αυτή την ηλικία οι ρυθμοί ζωής έχουν αυξηθεί. Τα ωράρια εργασίας, το άγχος και οι υποχρεώσεις απαιτούν ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού. Μην παραλείπετε το ασβέστιο, τα Ω-3 λιπαρά, που ανεβάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, και το σύμπλεγμα βιταμινών Β για υγιές νευρικό σύστημα.
Ασκηση: Μια καλή ηλικία για να αρχίσετε ομαδικά αθλήματα δύοτρεις φορές την εβδομάδα.
Υγεία: Μιλήστε με την οικογένειά σας για τυχόν κληρονομικές παθήσεις και εξεταστείτε προληπτικώς. Κόψτε το τσιγάρο.

Στα 40
Διατροφή: Προσπαθήστε να μειώσετε κατά το ένα τρίτο τη λήψη υδατανθράκων (ρύζι, πατάτες και ζυμαρικά). Καταναλώνετε τρόφιμα με ελεγχόμενα λιπαρά, πλούσια σε φυτοστερόλες (φρούτα και λαχανικά) για μείωση της χοληστερόλης. Επιλέξτε ακόμη τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Α, C, Ε και σελήνιο (θαλασσινά, ξηροί καρποί).
Ασκηση: Είναι η καλύτερη ηλικία για να αρχίσετε πιλάτες και γιόγκα.  
Υγεία: Δώστε έμφαση στην υγεία της καρδιάς, στην πίεση και στη χοληστερίνη. Χάστε βάρος.

Στα 50
Διατροφή: Η κατανάλωση ασβεστίου, βιταμίνης C και D, καθώς και φωσφόρου διευκολύνει την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου. Τα λιπαρά οξέα Ω-3 δρουν αντιοξειδωτικά και βοηθούν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών.  
Ασκηση: Προτιμήστε πιο ήπιες μορφές άσκησης.
Υγεία: Μετά την ηλικία αυτήν αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιαγγειακές παθήσεις, σακχαρώδη διαβήτη και καρκίνους. Προληπτικές εξετάσεις για προστάτη στους άνδρες και μαστογραφία για τις γυναίκες.

Στα 60
Διατροφή: Αυξήστε την κατανάλωση πρωτεϊνών για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D, που καταπολεμούν την εμφάνιση αρθριτικών και οστεοπόρωσης.
Ασκηση: Ιδανική άσκηση το περπάτημα.
Υγεία: Εκτός από τις εξετάσεις ρουτίνας, ελέγξτε τα επίπεδα της οστικής μάζας. Οι άνω των 65 θα πρέπει να εμβολιάζονται κατά της γρίπης.

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Θρήνος στην Εκπαιδευτική μας κοινότητα

Σε τροχαίο δυστύχημα που έγινε το μεσημέρι στην εθνική οδό Ιωαννίνων Κόνιτσας, κοντά στο Λυκόστομο,  βρήκε τραγικό θάνατο ο συνάδελφός μας Σπύρος Καραγιάννης που υπηρετούσε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε, συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο διερχόμενο όχημα, όταν αυτό ξέφυγε από την πορεία του και εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Η κηδεία του θα γίνει αύριο στις 14:00΄, στην γενέτειρά του, Βίτσα Ζαγορίου.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα του αγαπημένου σου χωριού που θα σε σκεπάσει.
ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ
Αγαπημένε φίλε και συνάδελφε, Σπύρο.

Κόντρα στο κλίμα των περικοπών και της λιτότητας

Τετάρτη, 05 Ιανουάριος 2011 11:43
| PostAuthorIcon Συντάκτης/τρια: ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ | Εκτύπωση | E-mail

6.000 ευρώ ο Περιφερειάρχης και από 4.500 οι Αντιπεριφερειάρχες!

Και επί πλέον, οδοιπορικά, τηλεφωνικές ατέλειες, κ.α.


• Μισθό… βουλευτή θυμίζει το μηνιάτικο του κάθε Περιφερειάρχη, όπως θεσμοθετείται με τον «Καλλικράτη»! Έτσι, κάθε νέος Περιφερειάρχης θα παίρνει στο εξής 6.000 ευρώ το μήνα, ενώ αρκετά… ανεβασμένοι, 4.500 ευρώ, είναι και οι μισθοί των Αντιπεριφερειαρχών και του Προέδρου του Περιφ. Συμβουλίου.
Σύμφωνα με το Νομοσχέδιο του «Καλλικράτη» και κόντρα στις περικοπές του Δ.Ν.Τ., οι Περιφερειάρχες, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι πρόεδροι των περιφερειακών συμβουλίων δικαιούνται αντιμισθίας η οποία καταβάλλεται από την Περιφέρεια.
Η αντιμισθία του Περιφερειάρχη είναι ίση με τις κάθε είδους αποδοχές, τα έξοδα παράστασης και τα επιδόματα ή προσαυξήσεις του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου.
Στον Αντιπεριφερειάρχη και στον Πρόεδρο Περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 75% της αντιμισθίας του Περιφερειάρχη (4.500 ευρώ μηνιαίως).

ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
Παράλληλα, εκτός από τους παραπάνω μισθούς ο Περιφερειάρχης, οι Αντιπεριφερειάρχες και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου έχουν να λαμβάνουν και άλλες χρηματικές παροχές, όπως έξοδα παράστασης, οδοιπορικά, τηλεφωνικές ατέλειες κ.α.
Ο μισθός τους εντάσσεται στην ενιαία φορολογική κλίμακα, με εφορία που φτάνει στο 40%, ενώ απαγορεύεται να λαμβάνουν οποιονδήποτε άλλο μισθό δημοσίου ή σύνταξη.

ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Σε ότι αφορά τους Δήμους, οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν αντιμισθία, η οποία καταβάλλεται από τον Δήμο. Η αντιμισθία σε Δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των αποδοχών του γενικού γραμματέα Υπουργείου, των δημάρχων των Δήμων με πληθυσμό από 20.000 έως 100.000 κατοίκους είναι ισόποση με το 80% των πιο πάνω αποδοχών και των δημάρχων Δήμων με πληθυσμό κάτω των 20.000 κατοίκων είναι ισόποση με το 60% των ανωτέρω αποδοχών.
Οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% του μισθού που αναλογεί στον δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το 40% αυτού.
Τέλος, να σημειωθεί, ότι οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι, οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων και οι σύμβουλοι που έχουν περισσότερα από ένα αξιώματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, λαμβάνουν τις απολαβές μόνο από ένα αξίωμα. Αυτοί επιλέγουν τις απολαβές που παίρνουν από κάθε αξίωμα με υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλουν και στους δύο φορείς.

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Τι φέρνει το 2011 στους ασφαλισμένους

από ΕΘΝΟΣ
Δημοσιευμένο Τρίτη 4 Ιανουάριος 2011
Εκτύπωση 

Κλείνουν σταδιακά οι πόρτες εξόδου πριν από το 65ο έτος. Οι αλλαγές αγγίζουν κυρίως όσους ασφαλίστηκαν από το 1983 έως το 1992. Κλειδί για ταχύτερη συνταξιοδότηση η αναγνώριση πλασματικών ετών
Αλλαγές στα όρια ηλικίας αλλά και στις συντάξεις φέρνει η νέα χρονιά για τους εργαζόμενους σε δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αλλά και για τους αυτοαπασχολούμενους
Οι περισσότερες από τις αλλαγές προβλέπονται στον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο, ωστόσο, υπάρχουν και ρυθμίσεις που προβλέπονται σε παλαιότερους νόμους και εφαρμόζονται σταδιακά.
Στο «μέτωπο» των ορίων ηλικίας για τη συνταξιοδότηση, στόχος είναι σταδιακά να κλείσουν οι πόρτες εξόδου πριν από το 65ο έτος ή εναλλακτικά το 60ό εφόσον έχουν συμπληρωθεί 40 έτη ασφάλισης. Οι ανατροπές «αγγίζουν» κατά κύριο λόγο όσους ασφαλίστηκαν από το 1983 έως και το 1992, ενώ μεγάλες χαμένες είναι οι μητέρες ανηλίκων.
Αντιθέτως δεν διατρέχουν κίνδυνο όσοι πρόλαβαν να θεμελιώσουν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι -ανεξαρτήτως του πότε θα αποχωρήσουν-, θα συνταξιοδοτηθούν με βάση τις παλαιές ρυθμίσεις (δηλαδή δεν θα δουν τα όρια ηλικίας να αυξάνονται).
Κλειδί για την ταχύτερη έξοδο από την αγορά εργασίας αποτελεί η αναγνώριση πλασματικών ετών ασφάλισης. Φέτος οι ασφαλισμένοι μπορούν να αναγνωρίσουν έως και τέσσερα έτη, ενώ σημαντική έκπτωση δίνεται για την εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.
Οσον αφορά στις συντάξεις και φέτος θα μειωθεί το ποσοστό αναπλήρωσης σε δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, με βάση τις διατάξεις ενός παλαιότερου νόμου που εφαρμόζεται σταδιακά. Στον αντίποδα κερδισμένοι είναι όσοι έχουν διαδοχική ασφάλιση, καθώς αλλάζουν οι συντελεστές και αυξάνονται οι συντάξεις (κυρίως όσων καλύπτονται από ταμεία μισθωτών).
Τέλος η νέα χρονιά φέρνει μείωση εργοδοτικών και εργατικών εισφορών κατά 10% σε όσες επιχειρήσεις υιοθετήσουν από τον Ιούλιο την κάρτα εργασίας. Η σχετική ρύθμιση προβλέπεται σε νομοσχέδιο, που αναμένεται να ψηφιστεί αυτόν τον μήνα από τη Βουλή.
Οι δέκα αλλαγές σε όρια ηλικίας και συντάξεις
1. Ορια ηλικίας για τη συνταξιοδότησηΞεκινά φέτος η σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας, με στόχο να περιοριστεί η πρόωρη έξοδος των ασφαλισμένων. Οι αλλαγές, μεταξύ άλλων, αγγίζουν όσους συνταξιοδοτούνται με 35ετία και ασφαλίστηκαν μετά το 1983, τους εργαζόμενους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, όσους έχουν 37ετία και πολλές ακόμα ομάδες ασφαλισμένων. Ωστόσο, από τις νέες ρυθμίσεις δεν επηρεάζονται όσοι έχουν ήδη προλάβει να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
2. Μητέρες ανήλικων παιδιώνΞεκινά η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, με στόχο μέχρι το 2013 η «έξοδος» να γίνεται στο 65ο έτος. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως οι γυναίκες με ανήλικα παιδιά συνταξιοδοτούνται με βάση το όριο που ισχύει κατά τη χρονιά θεμελίωσης δικαιώματος. Για παράδειγμα, μητέρα που έχει ανήλικο παιδί συμπληρώνει φέτος 5.500 ημέρες ασφάλισης. Η συγκεκριμένη ασφαλισμένη μπορεί να συνταξιοδοτηθεί οποτεδήποτε με πλήρη σύνταξη στο 57ο έτος ή στο 52ο με μειωμένη (δηλαδή με βάση τα φετινά όρια ηλικίας).
3. Πλασματικά έτη ασφάλισηςΤέσσερα πλασματικά έτη μπορούν να αναγνωρίσουν φέτος οι ασφαλισμένοι για να ανοίξουν ταχύτερα την πόρτα εξόδου. Μάλιστα παρέχεται έκπτωση 30% για την εξαγορά του χρόνου της στρατιωτικής θητείας.
4. Διαδοχική ασφάλισηΑλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης στις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης. Συγκεκριμένα καθιερώθηκαν νέοι συντελεστές, με αποτέλεσμα να κερδίζουν κυρίως όσοι καλύπτονται από Ταμείο μισθωτών. Για παράδειγμα, εργαζόμενος έχει 5 έτη ασφάλισης στο ΙΚΑ και 30 έτη ασφάλισης στον ΟΑΕΕ. Με το παλαιό καθεστώς θα έπαιρνε σύνταξη 1.156 ευρώ, ενώ με τις νέες ρυθμίσεις θα πάρει 1.241 ευρώ.
5. Ποσοστό αναπλήρωσηςΜειώνεται το ποσοστό για τις συντάξεις του Δημοσίου και των ασφαλισμένων σε Ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών (με βάση τον Νόμο 3029/02). Η μείωση ξεκίνησε το 2008 και διαμορφώνεται στο 1% για κάθε χρόνο που συμπληρώνεται μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Δηλαδή, για έναν εργαζόμενο που συμπληρώνει φέτος 35 έτη ασφάλισης τα 31 χρόνια υπολογίζονται με ποσοστό αναπλήρωσης 80% και μόνο τα 4 χρόνια με 77%.
6. Πρόωρη σύνταξηΑυξάνεται στο Δημόσιο το «πέναλτι» στις μειωμένες συντάξεις από το 4,5% στο 6%.
7. Εισφορές Καθιερώνεται κάρτα εργασίας στις επιχειρήσεις από την 1η Ιουλίου με «αντάλλαγμα» τη μείωση εισφορών. Σε πρώτη φάση η μείωση των εισφορών θα είναι 10% και μέχρι το 2013 θα φτάσει το 25%.
8. Σύνταξη ΟΓΑ Μειώνεται κατά 4% το ποσό της βασικής σύνταξης του ΟΓΑ (με βάση τον Νόμο 2458/97) και αυξάνεται κατά 2,5% η εισφορά για τον Κλάδο Υγείας. Σημειώνεται πως η βασική σύνταξη του ΟΓΑ αναπληρώνεται από την κύρια σύνταξη.
9. Βασική και αναλογική σύνταξηΞεκινά φέτος η προσμέτρηση των ετών για την καταβολή της βασικής σύνταξης. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως αυτές οι αλλαγές αφορούν όσους βγουν στη σύνταξη μετά το 2015 και δεν επηρεάζονται όσοι θα αποχωρήσουν την επόμενη τετραετία.
10. Δημόσιοι υπάλληλοι Οσοι προσληφθούν φέτος θα υπαχθούν για κύρια σύνταξη στην ασφάλιση του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ. Δεν αλλάζει τίποτα για όσους έχουν ήδη προσληφθεί στον δημόσιο τομέα.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τις δηλώσεις του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης
Η συστηματική υβριστική επίθεση της Κυβέρνησης σε βάρος των Δημοσίων Υπαλλήλων, εκφράστηκε με αντικοινωνικό τρόπο ακόμα και την Πρωτοχρονιά. Έχουμε πλέον και στην πράξη τη νέα μορφή  της συνεχιζόμενης βίας, απέναντι στο σύνολο της κοινωνίας και όχι μόνο σε μια κοινωνική ομάδα, με στόχο τη διαίρεση και την αποδυνάμωση της  κοινωνικής συνοχής που οδηγεί στοχευμένα στην πλήρη   υποταγή της.
Είναι σαφές ότι προετοιμάζεται νέα μείωση μισθών, συντάξεων, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών παροχών, μέτρων σε βάρος των δημοσίων κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών, του συνόλου της κοινωνίας. Για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους που το 96%  δεν ξεπερνά τις 27 χιλιάδες ετήσιο εισόδημα, φαίνεται ότι ούτε οι έως τώρα περικοπές, ούτε οι νέες αυξήσεις της έμμεσης φορολογίας, του ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης, του ρεύματος, των εισιτηρίων κ.α. δεν είναι αρκετά να ικανοποιήσουν την πολιτική της Κυβέρνησης και της Τρόικα, γι' αυτό και στήνεται  σκηνικό με νέα μέτρα.
Η αρχή του κύκλου, όπως και το 2010, εγκαινιάζεται με την έντεχνη και νέα απαξίωση, ισοπέδωση και ενοχοποίηση για την κρίση των μισθών και των συντάξεων, των κοινωνικών πολιτικών, δαπανών και παροχών, για να συσκοτιστούν οι αιτίες και να μείνουν στο απυρόβλητο οι πραγματικοί υπεύθυνοι, πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες, να καλλιεργηθούν φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού.
Αυτά κρύβονται πίσω από τους απαράδεκτους και άθλιους χαρακτηρισμούς - που διατυπώνονται  «περιπτωσιολογικά» για να γενικεύσουν εντυπώσεις - στις δηλώσεις του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, που προφανώς εκφράζει και ανέλαβε να εκπροσωπήσει την Κυβέρνηση.
Αρκετά, φθάνει πια.
Οι συλλογικοί αγώνες ενάντια στην εξαθλίωση της ζωής όλων των μεσαίων, μικρών και αδύναμων στρωμάτων, είναι επείγον να θέσουν τέλος στον κατήφορο.
Αυτό το τέλος είναι και η ελπίδα της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας για το 2011. Το ευχόμαστε και πρέπει να αγωνιστούμε όλοι, με κοινωνική αλληλεγγύη και ενότητα, να το κατακτήσουμε.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Με αφορμή τις επικείμενες συγχωνεύσεις...

Νέοι Αγώνες Ηπείρου
Συντάκτης: Αλέξανδρος Θεμελής  Πέμπτη, 30 Δεκέμβριος 2010 16:35

noka_zaraxhΣτο μείζον ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολείων αλλά και σε γενικότερα θέματα, όπως αυτά της νέας διοικητικής δομής στην εκπαίδευση, στη λειτουργία των πειραματικών σχολείων, αλλά και την αναβάθμιση των τεχνικών λυκείων αναφέρθηκε χθες σε συνέντευξη τύπου η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, Φιλιώ Νόκα-Ζαράχη.
Όπως τόνισε, σε ότι αφορά τις συγχωνεύσεις η πρόταση που θα «φύγει» από την Ήπειρο για το Υπουργείο θα είναι, πριν παρθούν οι αποφάσεις να ληφθούν υπόψη και οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην περιοχή, ενώ αναφορικά με τα υπόλοιπα ζητήματα σημείωσε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση έχει ήδη προχωρήσει ή προχωράει στην κατάθεση των απόψεών της για το πώς πρέπει να υλοποιηθούν οι αλλαγές αυτές στην Ήπειρο.

Όχι μόνο συγχωνεύσεις αλλά και ιδρύσεις σχολείων
Η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή ενός είδους Καλλικράτη και στην εκπαίδευση, πράγμα που θα φέρει και συγχωνεύσεις σχολείων έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και στις τοπικές ενώσεις δασκάλων και καθηγητών.
Η περιφερειακή Διευθύντρια εκπαίδευσης με δηλώσεις της χθες επισήμανε πως έχει ήδη συγκροτήσει μια πενταμελή επιτροπή για να επεξεργαστούν τις προτάσεις που θα σταλούν στο Υπουργείο με τη συνεργασία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων αλλά και των νέων αιρετών.
Όπως διευκρίνισε, οι προτάσεις αυτές θα έχουν σαν γνώμονα τη διατήρηση του παιδαγωγικού χαρακτήρα των σχολείων και φυσικά τις ιδιαιτερότητες της περιοχής της Ηπείρου.
«Δεν είμαστε ούτε Αττική, ούτε Θεσσαλία. Υπάρχουν περιοχές απομακρυσμένες με μόνο ένα σχολείο», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να προσεχθούν από το Υπουργείο.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι ανάμεσα στις προτάσεις που θα κατατεθούν θα είναι εκτός από συγχωνεύσεις και η ίδρυση νέων σχολικών μονάδων, λέγοντας πως ένα σχολείο με 350 μαθητές μπορεί να χωριστεί σε ένα 12θεσιο κι ένα 6θέσιο για την καλύτερη λειτουργία τους.
Τέλος επισήμανε πως η νέα αιρετή Περιφέρεια αλλά και οι δήμοι θα πρέπει να βρουν πόρους ανάπτυξης και για τα σχολεία, συμπληρώνοντας ότι μέσα στον Ιανουάριο θα έχει συνάντηση με τους νέους δημάρχους για να συζητήσουν τα θέματα αυτά.

Αλλαγές στον τρόπο διοίκησης
Σε ότι αφορά τη νέα δομή στην διοίκηση της Εκπαίδευσης η κ. Ζαράχη είπε ότι εδώ κι ένα μήνα έχει στα χέρια της τις προτάσεις του Υπουργείου λέγοντας ότι αυτές δίνουν περισσότερες αρμοδιότητες στους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, μειώνοντας το ωράριό τους ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο να ασχοληθούν με τη διοίκηση, ενισχύοντας παράλληλα τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
Επίσης τόνισε ότι στις σκέψεις του Υπουργείου είναι τα διάφορα προγράμματα να τα διαχειρίζονται οι ίδιοι οι Διευθυντές των σχολείων με το σκεπτικό ότι αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τις δυνατότητές τους.

Πειραματικά σε όλες τις βαθμίδες
Αναφορικά με τα πειραματικά σχολεία και το νέο τρόπο με τα οποία αυτά θα λειτουργούν, η κ. Ζαράχη σημείωσε πως η Ήπειρος δεν πρέπει και δεν μπορεί να μείνει έξω από αυτές τις αλλαγές, λέγοντας μάλιστα ότι η εφαρμογή των πειραματικών σχολείων πρέπει να αφορά όχι μόνο σε δημοτικά και γυμνάσια αλλά και λύκεια.
Πιο συγκεκριμένα για την πόλη των Ιωαννίνων είπε πως αυτό μπορεί να είναι το λύκειο της Ζωσιμαίας, υπογραμμίζοντας ότι με το πιλοτικό πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί μέσω των πειραματικών σχολείων θα ενισχυθεί η σύνδεση τους με το πανεπιστήμιο με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας διδασκαλίας.

Αναβάθμιση των Τεχνικών Λυκείων
Ένας κλάδος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχει αφεθεί στην τύχη του και που, σύμφωνα με τα σχόλια της κ. Ζαράχη, έχει αποδομηθεί πλήρως αποτελώντας σχολείο δευτέρας διαλογής, είναι το Τεχνικό Λύκειο.
«Ο εξορθολογισμός της εκπαίδευσης δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει και την αναδιάρθρωση των Τεχνικών Λυκείων», είπε η κ. Ζαράχη τονίζοντας ότι το Τεχνικό Λύκειο πρέπει να λάβει την υπόσταση που του αρμόζει.
Ταυτόχρονα όμως σημείωσε ότι η πρόταση που είχε καταθέσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης η οποία καταρτίστηκε σε συνεργασία με τους Συλλόγους των καθηγητών στα Τεχνικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ βρήκε την θετική ανταπόκριση του Υπουργείου, καθώς η ίδια η κ. Διαμαντοπούλου από το βήμα της Βουλής μετέφερε την επίσημη πρόταση του υπ. Παιδείας η οποία, σύμφωνα με την κ. Ζαράχη, συμφωνούσε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό με τις θέσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ηπείρου.

Αποκατάσταση της εμπιστοσύνης
Τέλος η κ. Ζαράχη έκανε κι ένα μικρό απολογισμό στα όσα κατάφερε από τη στιγμή που ανέλαβε το πόστο της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης, λέγοντας πως τα πράγματα δεν ήταν καθόλου καλά όταν ανέλαβε.
Για παράδειγμα ανέφερε το έλλειμμα εμπιστοσύνης που υπήρχε από τα σχολεία και τους καθηγητές, το όποιο όμως, όπως τόνισε λύθηκε .
Γνωρίζουμε πλέον που είναι ποιος και που υπάρχουν κενά», είπε προσθέτοντας ότι στις αρχές της θητείας της υπήρξαν περιστατικά όπου σχολεία ζητούσαν την κάλυψη 30 κενών θέσεων ενώ οι ανάγκες τους ήταν μόλις για 7.
«Έγιναν έλεγχοι και αποκαταστάθηκε η εμπιστοσύνη», είπε κλείνοντας.

Δεν αγγίζουμε τα απομακρυσμένα σχολεία
Ο προϊστάμενος της Εκπαιδευτικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, Στέφανος Τσιάλος αναφέρθηκε κι αυτός με τη σειρά του στο θέμα των συγχωνεύσεων λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το Υπουργείο δε θα πρέπει να αγγίξει τα απομακρυσμένα σχολεία και να αναγκάσει μαθητές να κάνουν καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα, αλλά αντίθετα να τα ενισχύσει τόσο σε έμψυχο όσο και παιδαγωγικό υλικό.

Η συνέντευξη της Υπ. Παιδείας στο Έθνος 30-12-2010

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=48850992

Ποιος έκλεψε το Πνεύμα των Χριστουγέννων;

περισσότερα...
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=4&artId=325695&dt=30/12/2010

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Υπ.Παιδείας


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
 







Δελτίο Τύπου                                             28/12/2010


Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εύης Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με δημοσιεύματα του Τύπου για «συγχωνεύσεις σχολείων»
Δεν έχουμε μόνο συγχωνεύσεις σχολείων προχωράμε και σε ιδρύσεις σχολείων. Δεν συγχωνεύουμε για να συγχωνεύσουμε, απλά για  να εξοικονομήσουμε δασκάλους και πόρους. Εκεί που υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και περισσότερος μαθητικός πληθυσμός θα ιδρυθούν σχολεία. Εκεί που πρέπει, για παιδαγωγικούς λόγους,  να μην υπάρχουν ολιγοθέσια σχολεία, συγχωνεύουμε. Από αυτές τις συγχωνεύσεις εξαιρούνται προφανώς απομακρυσμένα νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές.

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Όπου κλείνει ένα σχολείο…

Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010, 12:45

 
Οπου κλείνει ένα σχολείο…
ΠΟΛΥ ΠΙΣΩ, στα μέσα του περασμένου αιώνα, όταν η αναζήτηση σχολείου για τα παιδιά που «έπαιρναν τα γράμματα» προκαλούσε κύματα εσωτερικής μετανάστευσης από την ύπαιθρο στα αστικά κέντρα, γυρίζει την ελληνική κοινωνία η εκπαιδευτική πολιτική που επιβάλλει το μνημόνιο και υλοποιεί η κυβέρνηση. Στη φτώχεια που έχει πλήξει μεγάλα τμήματα του πληθυσμού προστίθεται άλλη μία αιτία ερήμωσης της ευάλωτης ελληνικής περιφέρειας, ιδίως των άγονων ορεινών περιοχών, όπου «ποτέ δεν έφτασε το ψωμί», αλλά περίσσεψε η αγάπη των ανθρώπων για τα γράμματα και το πάθος να αλλάξουν τα παιδιά τους ζωή με όχημα τις σπουδές. Η πολιτική των ολιγοθέσιων σχολείων, την οποία ακολούθησαν οι κυβερνήσεις από το ’70 και μετά, ακόμη και στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές, για να σπάσει ο φαύλος κύκλος του αναλφαβητισμού που έπνιγε τη χώρα, εγκαταλείπεται. Πλέον η κυβέρνηση διακατέχεται από το όραμα του «φθηνού σχολείου» με οποιοδήποτε κόστος για την κοινωνία. Ο στόχος είναι «τυφλός»: Κούρεμα των σχολικών μονάδων, μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά τουλάχιστον 25%, συρρίκνωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και άγριες ανατροπές στον εργασιακό βίο όσων αντέξουν.
 ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ έχει προετοιμαστεί με ιδιωτικές μελέτες πληρωμένες από το ΕΣΠΑ κρυφά από τις τοπικές κοινωνίες, με απευθείας συνεννοήσεις των διορισμένων περιφερειακών διευθυντών και του επιτελείου του υπουργείου Παιδείας. Ειδική ομάδα η σύσταση της οποίας επιβάλλεται από το μνημόνιο θα συσταθεί τον ερχόμενο Φεβρουάριο για να επιβλέψει το «κούρεμα». Οι σχολικές κοινότητες πολύ σύντομα θα εξαναγκαστούν να βγουν στη γύρα προς αναζήτηση χορηγών για να εξασφαλίσουν το ρεύμα των… διαδραστικών πινάκων, την πιο ειρωνική εξαγγελία που έκαναν προ μηνών ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας. Τελευταίο ανάχωμα σε όλους αυτούς τους σχεδιασμούς που εφαρμόστηκαν σε όλες τις χώρες από τις οποίες πέρασε το ΔΝΤ, αφήνοντας πίσω του ερήμους, είναι η αντίσταση των τοπικών κοινωνιών.

Περίπου 100 σχολεία θα κλείσουν ή θα συγχωνευτούν με άλλα

Εκπαιδευτικό «Καλλικράτη» προωθεί το υπουργείο Παιδείας

ΤA ΝEA On-Line ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Σε συγχωνεύσεις ή και κλείσιμο σχολείων σε πολλές περιοχές της χώρας προχωράει το υπουργείο Εθνικής Παιδείας.

Ο «Καλλικράτης» σε εκπαιδευτικές μονάδες που προωθεί η  Αννα Διαμαντοπούλου αφορά νομούς όπου λειτουργούν συγκροτήματα τα οποία δεν δικαιολογούνται από τον αριθμό των κατοίκων τους.

Η έρευνα που έκαναν πρόσφατα οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά από εντολή της υπουργού Παιδείας αποκαλύπτει ότι υπάρχουν περιπτώσεις δύο ή τριών σχολείων σε μικρή απόσταση μεταξύ τους με 50 μαθητές το καθένα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις (συνολικά 100) το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Κριτήριο για την συγχώνευση ή το κλείσιμο σχολείων θα είναι να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές.

Το κριτήριο αυτό βέβαια αφορά τα σχολεία μικρών ή μεγαλύτερων πόλεων και δεν θα ισχύσει για περιοχές της χώρας απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες.

Από τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων εξαιρούνται απομακρυσμένα νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα, ανέφερε πως το υπουργείο δεν προχωρά μόνο σε συγχωνεύσεις αλλά και σε ιδρύσεις σχολείων και πρόσθεσε: «Δεν συγχωνεύουμε για να συγχωνεύσουμε, απλά για να εξοικονομήσουμε δασκάλους και πόρους. Εκεί που υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και περισσότερος μαθητικός πληθυσμός θα ιδρυθούν σχολεία. Εκεί που πρέπει, για παιδαγωγικούς λόγους, να μην υπάρχουν ολιγοθέσια σχολεία, συγχωνεύουμε».
Πάντως, οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης) καταγγέλλουν ότι η εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά υπό την «κηδεμονία του ΔΝΤ» και στην πραγματικότητα τα σχολεία που θα κλείσουν ανά τη χώρα είναι περισσότερα από 300.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Η οδύσσεια του επιδόματος των 176 ευρώ και τα όρια της διακριτικής ευχέρειας

Tου Βασίλη Τσάμη
24/12/2010
Με το νόμο 3016/2002 η τότε κυβέρνηση είχε δώσει με τη μορφή ειδικής παροχής επίδομα 176 ευρώ σε ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων στον δημόσιο τομέα. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί, αλλά και άλλες κατηγόριες εργαζομένων που δεν περιλαμβάνονταν στη ρύθμιση προέβησαν σε ομαδικές αγωγές κατά του δημοσίου για τη μη καταβολή του επιδόματος και δικαιώθηκαν. Ο Άρειος Πάγος απορρίπτοντας αιτήσεις αναίρεσης έκρινε ότι ορθώς τα δικαστήρια είχαν κάνει δεκτές τις αγωγές των εργαζομένων με το σκεπτικό ότι όλοι οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα δικαιούνται το επίδομα των 176 ευρώ ως ειδική παροχή κατ΄ εφαρμογή της αρχής της ισότητας. [Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι οι δικαστικοί υπάλληλοι λαμβάνουν και ειδική πάγια μηνιαία αποζημίωση 185 ευρώ του ν. 2470/97]. Η κυβέρνηση του πασοκ πριν το 2004, αλλά και η ΝΔ στη συνέχεια ενσωμάτωσαν στο μισθό ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων ένα ποσό τμηματικά, χωρίς να δοθεί αναδρομικά και χωρίς να διευκρινίσουν αν το ποσό αυτό είναι το επίδομα των 176 ευρώ. Το ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές του 2004 κατέβαλε στους εκπαιδευτικούς 75 ευρώ, 6 δόσεις χ 17 ευρώ έδωσε ως έκτακτο επίδομα η ΝΔ μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, την ώρα που άλλες κατηγορίες εργαζομένων έλαβαν ολόκληρο το ποσό αναδρομικά.
Από το 2007 έως σήμερα η δικαιοσύνη τηρώντας το γράμμα του νόμου, με αποφάσεις, καλεί το Δημόσιο, να καταβάλλει, αυτούσιο το επίδομα των 176 ευρώ και μάλιστα αναδρομικά με τους νόμιμους τόκους, από το 2002, σε εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη.
Σε δύο περιπτώσεις το δευτεροβάθμιο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης υποχρέωσε το δημόσιο να καταβάλλει το επίδομα των 176 ευρώ σε 53 και 48 εκπαιδευτικούς. Eπίσης, πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές καταβλήθηκαν αναδρομικά περίπου 8.500 ευρώ στον καθένα σε 17 εκπαιδευτικούς του 4Ο Δημ. σχολείου Πολίχνης που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη. Για το ζήτημα υπάρχει και θετική απόφαση του ειρηνοδικείου Αμαλιάδας για 13 εκπαιδευτικούς από την Ηλεία που κατά το επίδικο διάστημα εργάζονταν με υπαλληλική σχέση ιδιωτικού δικαίου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αν το δημόσιο έως το Φεβρουάριο του 2011 δεν κάνει έφεση οι εκπαιδευτικοί από την Ηλεία θα πληρωθούν τα ποσά που τους αναλογούν. Η απορία εδώ είναι τι θα κάνει το δημόσιο στην προκειμένη περίπτωση, από τη στιγμή μάλιστα που το επίδομα έχει ήδη καταβληθεί αναδρομικά και αυτούσιο σε έναν σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών.
Επίσης, ένα άλλο ζήτημα είναι, γιατί η απόφαση να μην αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών, άσχετα αν έχουν προσφύγει ή όχι στη δικαιοσύνη ή ήταν μόνιμοι ή έκτακτο προσωπικό με οποιαδήποτε μορφή σύμβασης;

Με αφορμή τα παραπάνω και γενικότερα την αντιφατικότητα και τις παλινωδίες της διοίκησης εύλογα προκύπτει το ερώτημα για τις διαστάσεις και τα όρια της διοικητικής διακριτικής ευχέρειας. Κατά πόσο έχει το πολιτικό δικαίωμα η εκάστοτε εξουσία να ερμηνεύει κατά το δοκούν και να ακολουθεί τη δική της βούληση σε ζητήματα που προηγουμένως έχουν διατυπωθεί ρητώς από τη νομολογία;
Έχει στη δημοκρατία το δικαίωμα η εκτελεστική εξουσία, στο επίπεδο πολιτικής πράξης και αντιμετώπισης των κοινωνικών προβλημάτων να μετατρέπει το νόμο σε χειραγωγικό και χρησιμοθηρικό εργαλείο με παράλληλη εγκατάλειψη κάθε αρχής και προσανατολισμού ή να αποφασίζει χωρίς να λαμβάνει υπόψη την αρχή του νόμου;
Μπορεί για ζητήματα που αφορούν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων της ίδιας κατηγορίας να εφαρμόζεται ο ίδιος κανόνας επιλεκτικά με κριτήριο της διάκρισης αυτής τη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης και τους στιγμιαίους σκοπούς;
Κατά πόσο είναι δημοκρατικό η εκτελεστική εξουσία και εξωθεσμικά υπερεθνικά κέντρα να ακυρώνουν ή να επιβάλουν νόμους τους οποίους στη συνέχεια απλά επικυρώνει το ελληνικό κοινοβούλιο, όπως συμβαίνει σήμερα.
Μήπως τελικά η νομοθεσία και η πολιτική χρειάζεται να είναι δυο διαφορετικά σώματα χωρίς η νομοθετική δράση να υπάγεται στις ανάγκες και σκοπιμότητες της τρέχουσας συγκυρίας με βάση τους σκοπούς της εκάστοτε κυβέρνησης;
Με την έννοια αυτή η νομοθεσία χρειάζεται να είναι το εργαλείο για την εφαρμογή μιας πολιτικής που έχει καθοριστεί βάσει της εγνω­σμένης αναγκαιότητας εκ των προτέρων από ξεχωριστά και συντονισμένα σώματα, χωρίς να είναι στη διακριτική διάθεση της εκάστοτε κυβέρνησης η εφαρμογή ή η αμφισβήτηση. 

Τσάμης Βασίλειος 
Εκπαιδευτικός 
Καθηγ. Φ. Αγωγής
Προπονητής Στίβου

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Ο δρόμος που θα πάρουμε

Άρθρο του Φιλήμονα Καραμήτσου  

Δεκ 25 |13:07 μμ 

Μην γράψτε κάτι αρνητικό μέρες που είναι, μας έλεγε χτες το μεσημέρι αναγνώστρια. Κάπως να ξεφύγουμε από αυτό το κλίμα γύρω μας, ήταν η παράκλησή της. Τα κείμενα όμως δεν έχουν αρνητικό ή θετικό πρόσημο. Τα κείμενα περιγράφουν τον κόσμο γι’ αυτό και είναι κατά βάση αδύναμα. Κι αν πότε πότε καταφέρνουν και λειτουργούν σαν καρφιά πάνω στο φθαρτό σώμα της πραγματικότητας, είναι γιατί καταφέρνουν και αναδεικνύουν τις κρυφές πτυχές κάτω από την επίστρωση της αφέλειας, της ουδετερότητας και της δήθεν αμεριμνησίας που μας κατακλύζει.

Το βλέμμα
Η πιο σοκαριστική εικόνα που είδα χτες στο δρόμο ήταν μια γυναίκα που ζητιάνευε μπροστά στην παλιά στοά Μπίτα, έχοντας σε ένα καρότσι ένα μεγάλο παιδί- δεν ξέρω αν ήταν ανάπηρο- με ένα κολάρο στο λαιμό. Σκέφτηκα να πάρω την αστυνομία, αλλά σε τι θα ωφελούσε; Τι να λύσει η αστυνομία ή οι εισαγγελείς στους οποίους όλο και πιο συχνά προσφεύγουν οι Έλληνες; Εδώ έχουμε μπροστά μας μια καταφανή παραβίαση των δικαιωμάτων του παιδιού και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να στρέψουμε αλλού του βλέμμα μας.
Αλλά το βλέμμα μας συνηθίζει και στο τέλος αδρανοποιείται. Η οξύτητα των κακών εικόνων, μαλακώνει, συνηθίζουμε κι εμείς, γινόμαστε πιο ανεκτικοί, παραδινόμαστε. Οπότε το θέμα δεν είναι αν θα γράψουμε ή δεν θα γράψουμε για τους θλιβερούς καιρούς που περνάμε, αλλά πώς θα ζήσουμε, τι θα νιώσουμε, τι θα κάνουμε.
Αποκομμένα τα Χριστούγεννα από κάθε έννοια παράδοσης, υπάρχουν πια μόνο για να κάνουμε μια στάση στον εργάσιμο βίο. Αφημένα φέτος, επιπλέον, στην άκρη της εργάσιμης εβδομάδας μοιάζουν περισσότερο με ένα άχθος παρά με μία ανάσα.
Μόνη παρηγορία μια κάποια αίσθηση παύσης, ένας αέρας χρόνου που θα μας επιτρέψει να κλείσουμε τα κινητά, να γείρουμε στους ώμους των αγαπημένων μας, να χαϊδέψουμε τα γέλια των παιδιών.
Πρώτο βήμα
Θα υπάρξουν άλλες γιορτές στο μέλλον; Θα ζήσουμε ποτέ τις γιορτές που αξίζουμε; Ποιος να το ξέρει; Κάθε ερώτημα είναι πλέον λειψό, γιατί ξεκινάει με έναν δισταγμό. Αλλά τούτη η ηττοπάθεια και η γκριζάδα που είχε καλύψει χτες το πρωί τους ανεμοδαρμένους δρόμους γύρω από την πλατεία μας, δεν νικιέται ούτε με ευχές, ούτε καλοβαλμένες λέξεις. Για να βρούμε το δρόμο που θα πάρουμε θα πρέπει να τον πρωτοπατήσουμε… Να είμαστε εκεί που το νερό θα κυλάει όπως το ονειρευτήκαμε…
Δημοσιεύεται στις σημερινές Αποχρώσεις από την Ελευθερία

Συμπιεσμένη μορφή λογισμικών για αντιγραφή σε CD

Στην ιστοσελίδα http://ts.sch.gr/repo ή στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε κατάλληλα τροποποιημένα λογισμικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο σε συμπιεσμένη μορφή, για αντιγραφή σε CD, από τον Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας ΕΑΙΤΥ, ώστε να είναι δυνατή η εγκατάσταση και χρήση τους σε περιβάλλον Ubuntu/Debian.

http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/
http://www.pi-schools.gr/software/gymnasio/

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Επίσημη έναρξη του χειμώνα

Σήμερα 21 Δεκεμβρίου, η μικρότερης διάρκειας μέρα του έτους, η οποία σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη του χειμώνα, συμπίπτει με μια ολική έκλειψη της Σελήνης.
Η έκλειψη θα αρχίσει στις 6:33 π.μ. (ώρα Γκρίνουιτς), έτσι στην Ελλάδα το φαινόμενο θα συμβεί ουσιαστικά στη "δύση" του φεγγαριού, συνεπώς δεν θα είναι ορατό.
Το γεγονός ότι η έκλειψη συμπίπτει με το ηλιοστάσιο (χειμερινό για όσους ζουν στο βόρειο ημισφαίριο και θερινό για όσους ζουν στο νότιο), σημαίνει ότι -για όσους μπορούν να δουν το φαινόμενο- το φεγγάρι θα εμφανιστεί πολύ ψηλά στο νυχτερινό ουρανό.
Μια σεληνιακή έκλειψη λαμβάνει χώρα όταν η Γη παρεμβάλλεται (ευθυγραμμίζεται απολύτως) ανάμεσα στη Σελήνη και τον Ήλιο. Καθώς η Σελήνη μετακινείται σταδιακά στη ζώνη της σκιάς, την οποία ρίχνει πάνω της η Γη, ο δορυφόρος αλλάζει βαθμιαία χρώματα, από το γκρι προς το πορτοκαλί ή το βαθύ κόκκινο. Η αλλαγή χρώματος συμβαίνει, επειδή, έμμεσα, το ηλιακό φως μπορεί ακόμα να φτάσει στο φεγγάρι, περνώντας μέσα από την ατμόσφαιρα της Γης και δημιουργώντας έτσι χρωματικές ανταύγειες πάνω στη Σελήνη.
Η τελευταία φορά που μια ολική έκλειψη Σελήνης συνέπεσε με το χειμερινό ηλιοστάσιο -την ημέρα με τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου- ήταν στις 21 Δεκεμβρίου του 1638.
Η επόμενη θα είναι στις 21 Δεκεμβρίου του 2094.

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Δεν θα λειτουργήσουν διόδια στο Δήμο Παμβώτιδας βεβαιώνει ο Υφυπουργός υποδομών

Δεν προβλέπεται η λειτουργία σταθμού διοδίων στο Δήμο Παμβώτιδας βεβαιώνει ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης τον βουλευτή Σταύρο Καλογιάννη απαντώντας σε σχετική Ερώτησή του στη Βουλή. Το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Εγνατία οδό ΑΕ δρομολογεί την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, το οποίο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2012, στο σύνολο της Εγνατίας.
Μέχρι το 2012 ενδέχεται να λειτουργήσουν, προσωρινά, σταθμοί διοδίων σε ορισμένα σημεία και στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται πέντε νέοι σταθμοί. Για την χωροθέτηση των σταθμών μελετώνται θέσεις που διαθέτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Για τη γέφυρα Περιστερίου ο κ. Μαγκριώτης επικαλείται «γεωτεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε επίχωμα ανατολικά της γέφυρας. Η Εγνατία οδός ΑΕ εκπόνησε μελέτη προσωρινών μέτρων για την βελτίωση της ευστάθειας του επιχώματος. Για το θέμα βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση μελετών οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι 31 Ιανουαρίου 2011 και στη συνέχεια θα δρομολογηθεί η υλοποίηση των μέτρων σταθεροποίησης.
Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει:
«Η απάντηση του Υφυπουργού για το σταθμό διοδίων είναι θετική. Η γέφυρα Περιστερίου όμως, μετά την απάντηση του Υπουργείου, είναι άγνωστο πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία. Δυστυχώς σχετικές παλαιότερες ανακοινώσεις του Υπουργείου δείχνουν ότι έγιναν λανθασμένες εκτιμήσεις, οι οποίες καθυστερούν την απόδοση του έργου επί ένα έτος».

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε

                                                                                         Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2010
Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
(ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1992)
Αργοναυτών 34, Αργυρούπολη 16452
Τηλέφωνο 210 9911165- fax: 210 9911165
Mail : d.s.peekpe@gmail.com
5ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σταυροδρόμι της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ιωάννινα, 26-28 Νοεμβρίου 2010

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Δύο ακριβώς χρόνια μετά το 4ο Συνέδριο της Ένωσής μας (Ναύπλιο, 12-14/12/2008), σε εποχή οξύτατης και γενικευμένης οικονομικής κρίσης στη χώρα και σε εποχή ρευστότητας και κλυδωνισμών του χώρου της Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης, δηλαδή κόντρα στα σημεία των καιρών, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 5ο Συνέδριο της Ένωσής μας στα Γιάννενα, από 26 έως 28 Νοεμβρίου 2010.
Το συνέδριο είχε τεθεί υπό την αιγίδα του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ και δόθηκε έγκριση μετακίνησης με κάλυψη εξόδων σε  Στελέχη της Διοίκησης, Σχολικούς Συμβούλους , εκπαιδευτικούς ΚΠΕ, Υπ. Π.Ε., , 2 εκπαιδευτικούς ανά Δ/νση με προτεραιότητα σε αυτούς που είχαν καταθέσει εισήγηση.
Εκτιμούμε ότι είναι σημαντικό, στη δεδομένη συγκυρία, να αναφερθούμε αρχικά στην βαρύτητα του Συνεδρίου στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας, που διαφάνηκε με την παρουσία της   πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, εκπροσωπούμενης από την αρμόδια Αναπληρώτρια Υπουργό κ. Φ. Γεννηματά και τις αναγγελίες των προθέσεων του Υπουργείου για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Επίσης με την παρουσία της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα του προέδρου της ΔΟΕ κ Μπράτη, αλλά και των εκπροσώπων  των τοπικών φορέων που εκφράσανε την αγωνία του εκπαιδευτικού κλάδου για τις διαφαινόμενες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Επιπλέον  να προσθέσουμε, με τους προβληματισμούς που τέθηκαν για επίκαιρα θέματα από τους κεντρικούς ομιλητές  του Συνεδρίου τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Τ. Αλμπάνη και τον Αντιπρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γ. Παντή, ο οποίος ήταν και πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου
Ως προς το κύριο μέρος των εργασιών ο χαρακτηρισμός του συνεδρίου ως πολύ επιτυχημένο θα επιχειρηθεί να τεκμηριωθεί με τα ποσοτικά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικών του Συνεδρίου που θα περιγράψουμε στη συνέχεια.
Ως προς τα ποσοτικά του χαρακτηριστικά, την επιτυχία του Συνεδρίου δείχνουν:
·         Οι 650 εγγραφές συνέδρων και ο ευρύτερος αριθμός συμμετεχόντων, καθώς πήραν μέρος στις διαδικασίες  και οι προσκεκλημένοι του συνεδρίου, όπως επίσης και 65 φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ανεβάζουν τον αριθμό συμμετεχόντων στους 750.
·         Το πυκνό πρόγραμμα του συνεδρίου αποτελούμενο από την Κεντρική συνεδρία, 12 συνολικά παράλληλες συνεδρίες προφορικών ανακοινώσεων, 1 συνεδρία αναρτημένων ανακοινώσεων, ένα βιωματικό εργαστήριο και ένα στρογγυλό τραπέζι.
·         Οι 93 προφορικές και 23 αναρτημένες ανακοινώσεις που παρουσιάσθηκαν τελικά στο συνέδριο μετά από διπλή αξιολογική κρίση μεγαλύτερου αριθμού εργασιών (135)
·         Ο χρόνος που το πυκνό πρόγραμμα άφησε για τις κοινωνικές εκδηλώσεις ήταν προφανώς λίγος και τον κάλυψαν τα δύο περιβαλλοντικά μονοπάτια γνωριμίας με την πόλη των Ιωαννίνων και το βιωματικό εργαστήριο για την Ενέργεια.
·         Η συνεχής παρουσία και έκθεση υλικού από τους χορηγούς του συνεδρίου.
Παρότι το μέγεθος και μόνο του 5ου Συνεδρίου της ΠΕΕΚΠΕ, όπως περιγράφηκε πριν θα αρκούσε για την καταγραφή και την αξιολόγησή του, νομίζουμε ότι στην θετικότατη αξιολόγηση συνεισφέρουν κυρίως τα εξής ποιοτικά χαρακτηριστικά, η καταγραφή των οποίων βασίσθηκε στις αναφορές των προεδρείων των συνεδριών:
·         Και πάλι συναντήθηκαν σε συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ, εκπαιδευτικοί και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, φέρνοντας εργασίες που προέρχονται, αλλά και αναφέρονται και στις τρεις βαθμίδες.  Εκπαιδευτικοί της πράξης, πανεπιστημιακοί και ερευνητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες, στελέχη των δομών της τυπικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης καθώς επίσης και εκπρόσωποι των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, ο «χώρος» όλος. Όλοι και όλες, νέοι και παλιοί, αποτέλεσαν την ποικιλομορφία, την πολυφωνία  και σε τελική ανάλυση τον πλούτο του συνεδρίου.
·         Η αυξημένη συμμετοχή ερευνητικών εργασιών, από μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς ερευνητές φαίνεται να καθιερώνει το συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ ως χώρο και βήμα δημοσιοποίησης της έρευνας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα.
·         Η προσπάθεια για ενσωμάτωση της αειφορικής οπτικής, χαρακτήρισε αρκετά έντονα τόσο στις θεωρητικές αναζητήσεις, όσο και τις εκπαιδευτικές εφαρμογές και τις ερευνητικές εργασίες.
·         Το άνοιγμα στην Ειδική Αγωγή (μια συνεδρία και διάσπαρτες εργασίες), αποτελεί δείγμα ωριμότητας του χώρου καθώς φαίνεται να προσπαθεί και σ΄ ένα βαθμό να τα καταφέρνει να ανταποκριθεί στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
·         Η ενίσχυση της παρουσίασης πόστερς με ολιγόλεπτη παρουσίαση και η μεγάλη συμμετοχή συνέδρων παρά τις όποιες τεχνικές δυσκολίες  καθώς επίσης και η συζήτηση που ακολούθησε, ανοίγουν μια προοπτική διεύρυνσης των μελλοντικών συνεδρίων, καθώς μ΄ αυτό τον τρόπο η συμμετοχή με πόστερς γίνεται ενεργητικότερη και πιο ενδιαφέρουσα.
·         Η κριτική αποτίμηση της 20ετούς επίσημης πορείας της Π.Ε., άλλοτε ρητά και άλλοτε υπαινικτικά, νομίζουμε ότι ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτού του συνεδρίου, καθώς η αίσθηση ότι η Π.Ε. ολοκληρώνει έναν κύκλο ήταν αρκετά εμφανής και η ρευστότητα του χώρου δεδομένη.
·         Τέλος δεν έλλειψε και η αναζήτηση και ο στοχασμός για τη μελλοντική πορεία και τον προσανατολισμό της Π.Ε. , όπως εκφράστηκε και σε ανακοινώσεις, αλλά και στο στρογγυλό τραπέζι για το αειφόρο σχολείο.
Διαπίστωση Τελική: Η πραγματοποίηση ενός συνεδρίου με αυτά τα χαρακτηριστικά, δεν μπορεί παρά να είναι το προϊόν της συνεργασίας πολλών συναδέλφων και συναδελφισσών, μελών των διαφόρων επιτροπών και της  συντονιστικής δράσης του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο χώρος λοιπόν έχει δυνάμεις και η Ένωση δυναμική, και για έναν επιπλέον λόγο, το νεώτερο παράρτημα της Ένωσης, το Παράρτημα της Ηπείρου ανέλαβε και «σήκωσε» με επιτυχία ένα μεγάλο κομμάτι της διοργάνωσης του συνεδρίου.
Αυτές οι δυνάμεις θα πρέπει να συνεργαστούν και αυτή η δυναμική θα πρέπει να στραφεί στην διεκδίκηση του μέλλοντος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Αυτό ταυτίζεται με την ύπαρξη ενός σχολείου αυτόνομου και ανοιχτού, κοινωνικά ευαίσθητου και περιβαλλοντικά αποτελεσματικού, σχολείου που δημιουργεί και ενσωματώνει την καινοτομία, με αναφορά και δεσμούς με την τοπική κοινότητα.
Και μέχρι το επόμενο συνέδριο έχουμε δρόμο να διανύσουμε και κυρίως μάχες να κερδίσουμε.
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Γενικός Γραμματέας                              Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Πήλιουρας                      Νικόλαος Στεφανόπουλος

Επεξεργασία συμπερασμάτων συνεδρίου:
Πόπη Παπαδοπούλου, Πρόεδρος ΔΕ Παραρτήματος Κ. Μακεδονίας
Δέσποινα Σουβατζή, Δ/ντρια σύνταξης του περιοδικού της ΠΕΕΚΠΕ

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Δήλωση – απάντηση στους συναδέλφους!!! Ντίνα Ρέππα και Κώστα Τουλγαρίδη

Μπράτης Δημήτρης                                                    Αθήνα 16/12/2010
        Πρόεδρος ΔΟΕ

Δήλωση – απάντηση
στους συναδέλφους!!! Ντίνα Ρέππα και Κώστα Τουλγαρίδη

Στη σημερινή δύσκολη πολιτικοσυνδικαλιστική συγκυρία, όπου η ανάγκη ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ και ΕΝΟΤΗΤΑΣ όλων των εργαζομένων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπεράσπιση των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ και ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ μας και τη στιγμή που όλες οι δυνάμεις του κλάδου και της κοινωνίας το έχουν κατανοήσει και δρουν προς αυτή την κατεύθυνση, οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι!!! (που απ’ ότι φαίνεται, ευτυχώς, ούτε η παράταξή τους, τους ακολουθεί), επέλεξαν τις διαχωριστικές γραμμές και την προσωπική στοχοποίηση. 
Φαίνεται πως τους συναδέλφους !!! τους ενοχλούν οι πρόσφατες  ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. της ΔΟΕ για την απεργία των αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ στις 23-11-2010 και η επίσχεση εργασίας στις 16-12-2010 και επειδή δε βρίσκουν πεδίο σοβαρής και υπεύθυνης πολιτικοσυνδικαλιστικής αντιπαράθεσης επιδίδονται σε λιβελλογραφήματα, που τα ονομάζουν συνδικαλιστική κριτική. Δεν πρόκειται να τους ακολουθήσω σ’ αυτόν τον κατήφορο, όπως, εξάλλου, έκανα, μέχρι τώρα, ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας.
ΔΗΛΩΝΩ, όμως,  με αφορμή την προσωπική στοχοποίηση, που για δεύτερη φορά κάνουν ότι ΠΟΤΕ ΔΕ ΦΟΒΗΘΗΚΑ, γιατί η συνδικαλιστική μου διαδρομή είναι ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΗ και ΔΙΑΥΓΗΣ. Ας γνωρίζουν, πάντως, πως και στο συνδικαλισμό ισχύει το αυτονόητο:
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΕΥΤΥΧΩΣ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ.
Δημήτρης Μπράτης
Πρόεδρος ΔΟΕ