Εκπαιδευτικό «Καλλικράτη» προωθεί το υπουργείο Παιδείας
ΤA ΝEA On-Line ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010
Σε συγχωνεύσεις ή και κλείσιμο σχολείων σε πολλές περιοχές της χώρας προχωράει το υπουργείο Εθνικής Παιδείας.
Ο «Καλλικράτης» σε εκπαιδευτικές μονάδες που προωθεί η Αννα Διαμαντοπούλου αφορά νομούς όπου λειτουργούν συγκροτήματα τα οποία δεν δικαιολογούνται από τον αριθμό των κατοίκων τους.
Η έρευνα που έκαναν πρόσφατα οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά από εντολή της υπουργού Παιδείας αποκαλύπτει ότι υπάρχουν περιπτώσεις δύο ή τριών σχολείων σε μικρή απόσταση μεταξύ τους με 50 μαθητές το καθένα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις (συνολικά 100) το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Κριτήριο για την συγχώνευση ή το κλείσιμο σχολείων θα είναι να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές.
Το κριτήριο αυτό βέβαια αφορά τα σχολεία μικρών ή μεγαλύτερων πόλεων και δεν θα ισχύσει για περιοχές της χώρας απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες.
Από τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων εξαιρούνται απομακρυσμένα νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές, δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα, ανέφερε πως το υπουργείο δεν προχωρά μόνο σε συγχωνεύσεις αλλά και σε ιδρύσεις σχολείων και πρόσθεσε: «Δεν συγχωνεύουμε για να συγχωνεύσουμε, απλά για να εξοικονομήσουμε δασκάλους και πόρους. Εκεί που υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και περισσότερος μαθητικός πληθυσμός θα ιδρυθούν σχολεία. Εκεί που πρέπει, για παιδαγωγικούς λόγους, να μην υπάρχουν ολιγοθέσια σχολεία, συγχωνεύουμε».
Πάντως, οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης) καταγγέλλουν ότι η εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά υπό την «κηδεμονία του ΔΝΤ» και στην πραγματικότητα τα σχολεία που θα κλείσουν ανά τη χώρα είναι περισσότερα από 300.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου