Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Μείωση ύλης, αξιολόγηση εκπαιδευτικών

ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Μείωση ύλης, αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία, περικοπή της χρονικής διάρκειας των εξετάσεων στα γυμνάσια, νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «ψαλίδι» στις αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών σε κόμματα, βουλευτικά γραφεία και κρατικούς φορείς προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.

<p>  Το πλέγμα των αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης</p>
Το πλέγμα των αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων, ο κ. Φίλης περιέγραψε το πλέγμα των αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, προτάσσοντας έναν εθνικό διάλογο για την Παιδεία ώστε από την επόμενη σχολική χρονιά να εφαρμοστούν ριζικές μεταρρυθμίσεις που θα προκύψουν -όπως είπε- μέσα από ευρείες συναινέσεις.
Στον εθνικό διάλογο ενέταξε και το νομοσχέδιο για την Παιδεία του Αριστείδη Μπαλτά, το οποίο βρίσκεται στα χέρια του πρωθυπουργού από το καλοκαίρι, αλλά δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή. Στο νομοσχέδιο αυτό, εκ των πραγμάτων θα γίνουν σημαντικές αλλαγές, αφού -όπως ειπώθηκε χθες- «θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία».
Οι αλλαγές που θα προωθήσει η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας, όπως είπε ο κ. Φίλης, είναι οι εξής:
Περικοπή της διδακτέας ύλης: «Ηρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Εξετάσεις στα γυμνάσια: Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα γυμνάσια προς όφελος του χρόνου της διδασκαλίας αλλά και η αναζήτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης των μαθητών.
«Κρατικά φροντιστήρια»: Επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας στα γυμνάσια και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα λύκεια για τους «αδύναμους» μαθητές.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Μία από τις άμεσες προτεραιότητες είναι η αξιολόγηση -η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης- όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Φίλης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Επαγγελματικά λύκεια: Θεσμοθέτηση 4ου έτους στα επαγγελματικά λύκεια το οποίο θα είναι προαιρετικό και επιδοτούμενο για τα παιδιά που θα θέλουν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.
Μείωση αποσπάσεων: Θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης. Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο, όπως είπε ο κ. Φίλης, θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά 2016-17.
Υπηρεσιακές μεταβολές: Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν οριστικοποιηθεί στον μεγαλύτερο βαθμό οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς κενά.
Μόνιμοι διορισμοί: Ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη μόνιμων διορισμών, λέγοντας ότι «θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016».
Πανεπιστήμια: Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου το υπουργείο Παιδείας θα καταργήσει την αρμοδιότητα που είχαν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων να επιλέγουν ποιοι θα είναι υποψήφιοι για τις θέσεις πρυτάνεων και κοσμητόρων, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, «το μόνο που έκαναν είναι να αποκλείουν τους υποψηφίους».
Φοιτητική μέριμνα: Ο υπουργός δήλωσε ότι θα αναζητηθούν δομές αλληλεγγύης για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.
Ειδική αγωγή: Λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης και καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Φέτος θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό 1.000 ατόμων στις δομές της ειδικής αγωγής.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

ΠΗΓΗ:  ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου