Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμπνευσμένοι δάσκαλοι-ες δεν είναι ...βολεμένοι και βολεμένες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Α. Εμπνευσμένοι δάσκαλοι και εμπνευσμένες δασκάλες  δεν είναι εκείνοι και εκείνες που ακολουθούν χρόνια την ίδια πεπατημένη, βολεμένοι και βολεμένες στα γνωστά τους κατατόπια ούτε εκείνοι και εκείνες που ρητορεύουν από την έδρα καθηλώνοντας σε παθητικό ρόλο τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.
Β. Είναι εκείνοι και εκείνες που έχουν πνεύμα ανήσυχο, που διαρκώς αναζητούν καλύτερες ιδέες, νέα διδακτικά εργαλεία, νέες διδακτικές πρακτικές, που θέλουν να δώσουν πραγματικό νόημα σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη, συνδέοντάς το με ό,τι συμβαίνει έξω από αυτήν, στην κοινωνία.
Γ. Είναι εκείνοι και εκείνες που δεν διεκπεραιώνουν απλώς την ύλη, αλλά που σχεδιάζουν έτσι το μάθημα, ώστε να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον, να ξυπνήσουν την περιέργεια των παιδιών, να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν  την αναλυτική και συνθετική τους σκέψη και συνεπώς την κριτική τους ικανότητα, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Τα παραπάνω  επισήμανε  ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης  χαιρετίζοντας την έναρξη της διημερίδας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΔ) με θέμα «Ψηφιακά μέσα και διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων», ενώ υπογράμμισε τα εξής:
  1. Χωρίς αμφιβολία η χρήση των νέων τεχνολογιών είναι από μόνη της κάτι ελκυστικό για αυτές τις γενιές των «ψηφιακά ιθαγενών» παιδιών και εφήβων μας. Μπορεί να βοηθήσει να σπάσει η ρουτίνα του σχολείου φτάνει να μην χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν ένα παραδοσιακό, δασκαλοκεντρικό μάθημα αλλά, αντίθετα, μια διαδικασία προσέγγισης της γνώσης με τρόπο ενεργητικό από την πλευρά των μαθητών και των μαθητριών. Τα διδακτικά σενάρια που σχεδιάστηκαν υπό την καθοδήγηση του Κ.Ε.Γ. αντιλαμβάνομαι ότι βρίσκονται σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό θεωρώ πολύ σημαντική τη διάχυση αυτού του υλικού και την αξιοποίησή του στις σχολικές αίθουσες.  
  2. Κάτι ακόμα. Έχω πληροφορηθεί ότι οι δημιουργοί των σεναρίων εργάστηκαν, ανταλλάσσοντας ιδέες και αλληλοϋποστηριζόμενοι στην προσπάθειά τους αυτή τόσο πρακτικά όσο και ηθικά. Παρότι καθένα από τα σενάρια φέρει την υπογραφή ενός προσώπου, αποτελούν το έργο μιας κοινότητας που μοιράστηκε ένα όραμα και εξασφάλισε αλληλοβοήθεια στα μέλη της. Αυτό το μοντέλο της συνεργασίας ελπίζουμε ότι, με τις πρωτοβουλίες που θα λάβουμε ως υπουργείο, σταδιακά θα εμπεδωθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες, βελτιώνοντας την ποιότητα του διδακτικού έργου και φέρνοντας αξιοθαύμαστα αποτελέσματα όπως έφερε και τούτη η συλλογική δουλειά.
  3. Αναμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια του εγχειρήματος. Εύχομαι η διάχυση του υλικού αυτού να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες με αντίστοιχες εκδηλώσεις και σε άλλες πόλεις και ίσως και με πρωτοβουλίες άλλες, πιο συστηματικής επιμόρφωσης των συναδέλφων σας. Είμαι ανοικτός σε προτάσεις τέτοιου είδους και θα στηρίξω κάθε αντίστοιχη πρωτοβουλία. 
  4. ΠΗΓΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου