Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα 4 επόμενα βήματα μας και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης


Από το μηδέν βιβλία και διδακτέα ύλη, επαγγελματικά δικαιώματα σε όλες τις ειδικότητες-Δύο νομοσχέδια για Ειδική Αγωγή καθώς και για την Έρευνα και την Τεχνολογία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τα τέσσερα επόμενα βήματα του υπουργείου Παιδείας και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, κατά τη συζήτηση επί της πρότασης μομφής κατά της Κυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ.
Ειδικότερα , όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, πρόκειται για τα εξής:
 Πρώτον η αντιστοίχηση όλων των τίτλων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλες τις ειδικότητες, ώστε να εναρμονίσουμε σπουδές και αγορά εργασίας, ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο τριάντα ετών.
Δεύτερον η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των σχολικών εγχειριδίων από μηδενικής βάσης και ο επανακαθορισμός της διδακτέας ύλης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Τρίτον  το Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή. Σε αυτό τον τομέα κάναμε πολλά, διπλασιάζοντας τη σχολική χρονιά 2013-14 τους απασχολούμενους εκπαιδευτικούς και το ειδικό προσωπικό, αλλά, κακά τα ψέματα, δεν φτάνουν.
Τέταρτον το Νομοσχέδιο για την Έρευνα και την Τεχνολογία. Είναι στρατηγική απόφαση της Κυβέρνησης να συνδέσει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με τα Ερευνητικά Ινστιτούτα και την παραγωγή.
«Η Ελλάδα έχει το Ανθρώπινο Δυναμικό και στα Πανεπιστήμιά της και στα Ερευνητικά της Ιδρύματα, για να αποκτήσει το συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτούς τους τομείς στην ευρύτερη γεωπολιτική περιοχή», είπε ο κ. υπουργός.

Επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ
 Ο κ. Αρβανιτόπουλος κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει επιλέξει το δρόμο της τυφλής σύγκρουσης, τονίζοντας τα εξής: «Πίσω απ’ το Σχέδιο Αθηνά είδε τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, στην απειλή της ΟΛΜΕ που ήθελε να τινάξει στον αέρα τις πανελλαδικές εξετάσεις έβαλε πλάτη σε μια χούφτα συνδικαλιστές, που με τον αγιασμό θέλησε να κλείσει τα σχολεία, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την αρνήθηκε ανακαλύπτοντας κομματικές λογικές,  στην ανάδειξη των Προτύπων σχολείων είδε ανισότητες, την αναβάθμιση του Λυκείου την είδε  τάχα μου ως μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο, στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είδε τάχα την κατάρρευση της και ένα νέο παιδομάζωμα για τις γερμανικές φάμπρικες, στην κατ’ ουσίαν εθελοντική κινητικότητα των εκπαιδευτικών είδε ρουσφετολογικές μετατάξεις».
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε επίσης πως «ακόμη και απέναντι στην ορθολογική διαχείριση των διοικητικών των Πανεπιστημίων στήριξε και επιχείρησε την απώλεια του εξαμήνου, στα δύο Πανεπιστήμια που έμειναν 9 εβδομάδες κλειστά».
Κοινός παρανομαστής και στρατηγική επιλογή για το ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε βήμα ανόρθωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος , σημείωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ήταν η επιδίωξη της τυφλής σύγκρουσης, η επιδίωξη της ρήξης για τη ρήξη.
 Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε  πως οι αλλαγές στο χώρο  της , δεν ήταν μνημονιακές επιταγές, αλλά εθνικές στρατηγικές επιλογές για την οικοδόμηση της Μετα- μνημονιακής Ελλάδας. 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ 15 ΜΗΝΩΝ
Ο κ. Αρβανιτόπουλος  παρουσίασε το έργο της Κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας των τελευταίων 15 μηνών, ως εξής:
Από τον Ιούλιο του 2012, όπως είχαμε δεσμευτεί στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης κάναμε «δέκα θεσμικά βήματα μπροστά» που διατρέχουν το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.
Τέσσερις Νόμοι κατατέθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας  και ψηφίστηκαν από τη Βουλή, είχαμε αυτοτελείς διατάξεις σε τέσσερις νόμους άλλων Υπουργείων, 38 Προεδρικά Διατάγματα και μια σειρά Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Υπουργικές Αποφάσεις που θεσμοθέτησαν τις πολιτικές μας επιλογές:
1.    Τον Αύγουστο του 2012 με το ν.4076 ολοκληρώσαμε το θεσμικό εκσυγχρονισμό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θεραπεύοντας τις δυσλειτουργίες, που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το ν.4009. Θεσμοθετήσαμε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ψήφου και έτσι επιτύχαμε την εκλογή Συμβουλίων Διοίκησης σε όλα τα Ιδρύματα της χώρας, με μεσοσταθμική συμμετοχή της Πανεπιστημιακής Κοινότητας της τάξεως του 80%.
2.    Τον Νοέμβριο του 2012 με τις διατάξεις που συμπεριλάβαμε στον  ν. 4093 εξοικονομήσαμε 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τη μείωση της γραφειοκρατίας με την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης 15.000 ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης και κατοχυρώσαμε τα επαγγελματικά δικαιώματα στα Ελληνόπουλα, που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους σε παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων με έδρα την Ελλάδα.
3.    Τον Ιανουάριο του 2013 με το  ν. 4115  δώσαμε τη δυνατότητα στους φοιτητές των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών να μεταγραφούν κοντά στα σπίτια τους, αποδώσαμε προνόμια στους αθλητές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, ενώ αναβαθμίσαμε και ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
4.    Το Μάρτιο  του 2013  με το ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΑΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ – το «ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ» και την έκδοση 36 Προεδρικών Διαταγμάτων αναμορφώσαμε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με στόχο την ενδυνάμωση των Ιδρυμάτων και τη σύνδεση του ακαδημαϊκού με τον αναπτυξιακό χάρη της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στην αναβάθμιση των ΤΕΙ, μέσα από την αξιολόγηση και τον εξορθολογισμό των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Μαζί με τις αλλαγές στο Επαγγελματικό Λύκειο έχουμε πια μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση στην Τεχνολογική Εκπαίδευση, που δεν αποτελεί πια υποβαθμισμένη δεύτερη επιλογή για τους νέους και τις νέες μας, αλλά μιας πρώτης τάξεως επιλογή που προσφέρει δεξιότητες και προσόντα για την αγορά εργασίας, συμβάλλοντας στην αναδιάρθρωση του παραγωγικού ιστού της χώρας.
5.    Τον Απρίλιο του 2013 με το ν.4142 θεσμοθετήσαμε την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση   και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας μετά από 30 χρόνια, με το Προεδρικό Διάταγμα που εξεδόθη.
6.    Τον Μάιο του 2013  μέσω της πολιτικής κινητοποίησης 86.000 Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «αμυνθήκαμε» απέναντι στις επιλογές της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και διασφαλίσαμε την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αποδεικνύοντας ότι πρέπει και μπορούμε να προστατεύουμε αποφασιστικά και αποτελεσματικά τον κόπο των νέων μας και να διασφαλίζουμε έτσι το εθνικό συμφέρον. Παράλληλα, με διατάξεις στο ν.4152 αυξήσαμε το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά 2 ώρες εβδομαδιαίως.
7.    Τον Ιούλιο του 2013 με την έγκριση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης και τις διατάξεις του  ν.4172  ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση των δομών και τη στελέχωση υπηρεσιών 165.000 δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας. Μετατάξαμε και επανατοποθετήσαμε 4.500 εκπαιδευτικούς από θέσεις που περίσσευσαν σε θέσεις που χρειάζονταν.
8.    Τον Σεπτέμβριο του 2013 με το ν.4186 αλλάξαμε το χάρτη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οικοδομώντας ένα   Γενικό Λύκειο που έχει παιδευτική αυτονομία και μετατρέπεται από «εξεταστικό φροντιστήριο» σε Σχολείο Γενικής Δευτεροβάθμιας Παιδείας και Εκπαίδευσης.
Πρωτίστως, όμως, αλλάξαμε θεμελιωδώς την Επαγγελματική Εκπαίδευση αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εφαρμόζοντας το 4ο έτος Μαθητείας καθολικά για όλους τους αποφοίτους του Επαγγελματικού Λυκείου. Κάναμε κι άλλο ένα σημαντικό βήμα όμως, ιδρύσαμε  για πρώτη φορά Δομές Δημόσιας Δωρεάν Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
9. Κάναμε και επιμέρους σημαντικές παρεμβάσεις που βελτιώνουν τις πολιτικές Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης:
•    Αναβαθμίσαμε τα Πειραματικά-Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια και δημιουργούμε πρότυπα σχολειά και στην επαγγελματική εκπαίδευση
•    Αναμορφώσαμε  το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου
•    Ενισχύσαμε και αυξήσαμε τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα Σπουδών
•    Διπλασιάσαμε τους δικαιούχους φοιτητικής μέριμνας από 57.000  σε 110.000  και εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σίτισης στα σχολεία μας από ευρωπαϊκά κονδύλια
•    Δώσαμε τη Δυνατότητα σίτισης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ζουν μακριά από το σπίτι τους με στόχο την έμμεση αναπλήρωση της μείωσης των αποδοχών τους
•    Αυξήσαμε την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ από 27%  τον Ιούνιο του 2012 σε 48% σήμερα.
•    Ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες για το Ψηφιακό Σχολείο
•    Ιδρύσαμε το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
•    Καταρτίσαμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και αποδώσαμε επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους της τεχνικής εκπαίδευσης.
10. Με την ανασυγκρότηση των Δομών, τον περιορισμό της σπατάλης και τις θεσμικές αλλαγές που προαναφέρθηκαν μειώσαμε τις λειτουργικές δαπάνες κατά 550 εκατομμύρια ευρώ στο Υπουργείο Παιδείας ετησίως προς όφελος του Έλληνα φορολογούμενου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου