Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Κυριακές στο Πανί, Κυριακή 3 Φεβρουαρίου, ΚΕΣ (Kes), Κέν Λόουτς, Μεγάλη Βρετανία, 1969

Κύκλος: Μοντέρνοι καιροί
Ώρα έναρξης: 8:30 μ.μ.

Πολιτιστικός Πολυχώρος Παλιά Σφαγεία
Είσοδος Ελεύθερη
 
Κυριακή 3 Φεβρουαρίου, ΚΕΣ (Kes), Κέν Λόουτς, Μεγάλη Βρετανία, 1969, 110 λεπτά
Σχετικά με την ταινία αναφέρει ο Χρήστος Παπαδόπουλος:
«Ο δεκαπεντάχρονος Μπίλυ μεγαλώνει με την μητέρα του και τον μεγαλύτερο αδελφό του σε μια κοινότητα ανθρακωρύχων στην πόλη του Μπάρνσλεϊ. Παραμελημένος από τη μητέρα του και σε συνεχή σύγκρουση με τον αδελφό του, τους καθηγητές και τους συμμαθητές του ξεκινά από χόμπι να εκπαιδεύει ένα γεράκι.

Στο σύμπαν του Κεν Λόουτς δεν υπάρχει τίποτα πέρα από την εργατική τάξη και τη σύγκρουσή της με το καθεστώς αλλά και με την ίδια σε μια αιώνια «ενδοοικογενειακή» σύγκρουση. Στο «Κες» δημιουργεί ένα χαρακτήρα (βασισμένο σε βιβλίο του Μπάρι Χάϊνς) που παρά το νεαρό της ηλικίας του έρχεται σε ρήξη με τον περιβάλλον του από το οποίο δραπετεύει, έστω και για λίγο, μέσω του γερακιού που εκπαιδεύει.
Πρόκειται για το δεύτερο κινηματογραφικό φιλμ του Λόουτς που υπήρξε η φυσική συνέχεια της εξαιρετικής του δουλειάς στο BBC ως σκηνοθέτης σημαντικών τηλεοπτικών φιλμ που βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας (docudrama). Δύο από αυτά τα «Up The Junction» (1965) και, κυρίως, το «Cathy Come Home» (1966) ανανέωσαν το προϋπάρχον Βρετανικό «Free Cinema» και σε συνδυασμό με την «προαγωγή» του Λόουτς στον κινηματογράφο δημιούργησαν μια νέα σχολή ρεαλιστικού σινεμά στο νησί, μια σχολή που καλά κρατεί ως σήμερα.
Σύμμαχος του ο εξαιρετικός διευθυντής φωτογραφίας και μετέπειτα σκηνοθέτης Κρις Μένγκες και κυρίως ο νεαρός Ντείβιντ Μπράντλεϊ που ενσαρκώνει τον Μπίλυ. Συνομήλικος του ήρωα που υποδύεται, ο Μπράντλεϊ έρχεται να προστεθεί σε μια ιδιαίτερη προικισμένη σειρά από Βρετανούς «οργισμένους νεαρούς» στα πρότυπα των Άλμπερτ Φίνεϊ, Ρίτσαρντ Χάρρις, Μάλκολμ ΜακΝτάουελ που συνεχίζεται ως σήμερα με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα των τελευταίων είκοσι χρόνων τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ στο Trainspotting του Μπόϊλ και τον Μάρτιν Κόμπστον στο «Γλυκά Δεκάξι» του Λόουτς και πάλι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου