Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Αντισυνταγματικός ο νέος τρόπος διορισμού εκπαιδευτικών

Εφημερίδα των Συντακτών
Αντισυνταγματικός κρίθηκε σε πρώτη φάση από το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας ο νέος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματική τη κατανομή των προσλήψεων των εκπαιδευτικών που έγινε με τον νόμο 3848 του 2010 και παρέπεμψε το θέμα για οριστική κρίση στην Ολομέλεια. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει 85 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων που υποστήριζαν ότι έπρεπε να διοριστούν τη σχολική περίοδο 2010 – 2011, αλλά τελικά κατ΄ εφαρμογή των νόμων 3833/2010 και 3848/2010, δεν διορίστηκαν. Πιο συγκεκριμένα, οι 85 εκπαιδευτικοί είχαν προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια, υποστηρίζοντας, επίσης, την αντισυνταγματικότητα του νέου τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών.
Το Διοικητικό Εφετείο με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης (Ν. 3900/2010) έστειλε στο ΣτΕ προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με τη συνταγματικότητα ή μη του σχετικού νομοθετικού πλαισίου που διαμορφώθηκε το 2010. Παράλληλα, κατά την εκδίκαση στο ΣτΕ, άλλη ομάδα, 54 εκπαιδευτικών, έκανε παρέμβαση υπέρ των θέσεων και απόψεων των 85 συναδέλφων τους.
Μεταξύ άλλων, με τους δύο σχετικούς νόμους, καθορίστηκε ότι οι διορισμοί των μονίμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα γίνουν κατά 60% από τους πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ και σε ποσοστό 40% από τους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική υπηρεσία.
Σύμφωνα, όμως, με το σκεπτικό του ΣτΕ, ο αναλογικός διορισμός (60%-40%) των εκπαιδευτικών αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 και 103 του Συντάγματος).
Επίσης, το ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικές και οι υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τον αριθμό διορισμού ως μονίμων, αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών με 30 ή 24 μήνες προϋπηρεσία.
Σημειώνεται ότι η κατηγορία αυτή των εκπαιδευτικών, με 30 ή 24 μήνες, προϋπηρεσία διορίζεται με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των διοριστέων εκπαιδευτικών από τον πίνακα του ΑΣΕΠ.
Μαρία Δήμα
efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου