Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Κυριακές στο πανί: Αμαντέους (Amadeus, παραγωγής Η.Π.Α.)

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 8.30 μ.μ.
Ώρα Προβολής 8:30 μ.μ.
Πολιτιστικός Πολυχώρος «Δ. Χατζής»
Είσοδος ελεύθερη
Διοργάνωση: Π.Κ.Δ.Ι.
  Οι Κυριακές στο πανί, που διοργανώνει το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, προβάλλουν τη δεύτερη ταινία του κύκλου Η Μουσική στον Κινηματογράφο. Πρόκειται για την ταινία του Μίλος Φόρμαν, Αμαντέους (Amadeus, παραγωγής Η.Π.Α.). Η ταινία γυρίστηκε το 1984 και είχε διάρκεια 160΄. Το 2002, ο Μίλος Φόρμαν πρόσθεσε και άλλες σκηνές διάρκειας 20 λεπτών σε μια έκδοση γνωστή ως director’s cut. Αυτή η έκδοση της ταινίας, με τα επιπλέον πλάνα, προβάλλεται την Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 8.30 μ.μ., στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής». Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
O ειδικός συνεργάτης του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών, κ. Παναγιώτης Κράββαρης αναφέρει σχετικά:
Ο Αντόνιο Σαλιέρι, συνθέτης της αυλής του αυτοκράτορα της Αυστροουγγαρίας, παρακολουθεί έκπληκτος τη ζωή και το έργο του Βόλφγκανγκ Μότσαρτ, ενός παιδικού μουσικού ταλέντου που εξελίσσεται σε έναν συνθέτη που αλλάζει τα μουσικά πράγματα της εποχής του. Ο Σαλιέρι πνίγεται σε συναισθήματα ζήλιας και θυμού, βλέποντας ότι αυτό το «θεϊκό» ταλέντο ανήκει σε έναν άσχημο, ακαλαίσθητο νεαρό, που αδυνατεί να συντηρήσει τον εαυτό του και να ελέγξει την προσωπική του ζωή. Η αλάνθαστη πηγαία δύναμη και το εμπνευσμένο ρίσκο διαλύουν τους κανόνες ευσέβειας που διέπουν τον κόσμο του Σαλιέρι. Το αντιαισθητικό γέλιο του Μότσαρτ αντηχεί στα αυτιά του Σαλιέρι ως η ειρωνία του Θεού απέναντι στην αδυναμία του να πιστέψει την ίδια του τη μετριότητα.
Το μεγάλο ρίσκο το παίρνει εδώ βεβαίως ο ίδιος ο Μίλος Φόρμαν, διασκευάζοντας ένα θεατρικό του Πίτερ Σάφερ που έχει αρκετά ψευδοϊστορικά στοιχεία (η αντιπαλότητα του Σαλιέρι προς τον Μότσαρτ αμφισβητείται). Η συνταγή πετυχαίνει, παρόλο που οι χαρακτήρες έχουν μια σύγχρονη αληθοφάνεια και ο Μότσαρτ παρουσιάζεται σαν ένας κακομαθημένος γλεντζές. Η γοητεία των χαρακτήρων βρίσκεται ακριβώς στο ότι απελευθερώνονται από το ιστορικό πλαίσιο.
Ο Μίλος Φόρμαν επιστρέφει στη γενέτειρά του Τσεχία (πρώην Τσεχοσλοβακία) για να κάνει τα γυρίσματα της ταινίας του στο άθικτο αρχιτεκτονικό περιβάλλον της Πράγας. Είχε φύγει το 1968 κατά την εισβολή του στρατού του Συμφώνου της Βαρσοβίας που τελείωσε την «Άνοιξη της Πράγας». 
 Αρχική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου